dinsdag 8 juli 2008

Weblin

Stel je voor. Je surft wat rond op het internet en onderaan staat een kleine avatar (jij dus) wat met zijn kont te wiegen. Afhankelijk van de site duiken ook andere avatars op waar je vervolgens mee kunt (privé)chatten, cadeautjes en tips uitwisselen of een dansje doen. Okee, leuk denk je dan en Weblin ziet er inderdaad ook zo uit. Het is ongeveer een jaar op de markt en het blijkt vooral een probleem om voldoende volk tegen te komen op minder bekende sites en een te grote drukte bij meer populaire sites. Zelf heb ik het enkel bekeken en geevalueerd, niet geïnstalleerd. Ik kom 'horensdol' van al die logins, advertenties etc. Misschien moet ik maar eens aan de slag met één van die programma's die webidentiteiten bundelen. Indien iemand ervaring heeft met weblin graag reactie. In ditzelfde kader ook graag nog even Mashable vermelden. Eén van de websites over social networking on the web en web 2.0-applications. Neem maar eens een kijkje op hun grid.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb er een weekje mee gespeeld maar toen toch maar weer verwijderd. Het leidde me teveel af.Zie: http://zbdigitaal.blogspot.com/2008/05/weblin-het-web-als-virtuele-wereld-de.html

Voor de logins zou je sxipper misschien kunnen overwegen?

http://zbdigitaal.blogspot.com/2007/11/identiteit-20-online-registreren-met.html

sonar71 zei

Dag Edwin,

Eerst en vooral bedankt voor de link naar de presentatie over de identity 2.0, knappe presentatie maar weinig over het product zelf. Sxipper zal ik toch even van dichter bekijken. Verder ergens wel de vinger op de wonde met je referentie naar 'gespeeld'. Wordt er niet wat veel gespeeld met de materie web 2.0 of is dit eigen aan het grote veranderproces? Benadrukt web 2.0 onze apencultuur of is het juist het overstijgen ervan. Soms heb ik het wat moeilijk, normaal zou je kunnen zeggen dat goeie applicaties blijven drijven maar wie bepaalt wat goeie applicaties zijn? Er is tijd nodig, veel tijd, om tegelijkertijd te experimenteren, te communiceren en te consolideren (sorry voor het vocabularium). En sommigen praten al over web 3.0? Aan al diegenen: eerst kruipen, dan stappen en als er ooit vleugels kunnen worden ingeplant ook vliegen, zou ik zeggen.

Anoniem zei

moet controleren:)