Eigenlijk geen onaardige poging van het jonge Actuapedia. Met deze tweetalige zoekwoordsite vind je in je eigen taal een aantal interessante links en basisinfo rond heel veel thema's. De webpagina's worden telkens samengesteld door een bepaalde expert. Door de grote advertenties komt het geheel sterk commercieel over maar er wordt benadrukt dat de adverteerders geen invloed hebben op de geboden informatie. Weinig 2.0 want geen terugkoppeling naar de bezoeker of mogelijkheid tot deelname. Het duidelijk commerciƫle doel en de soms teleurstellende inhoud zal echter een aantal mensen doen terugschrikken. Maar... Stel je eens voor dat de bibliotheeksector met heel wat 'credibility' zoiets voor elkaar zou krijgen! Er zijn experten genoeg en er kan zelfs zelffinanciering zijn door advertenties. Een automatische link naar de catalogus is niet ondenkbeeldig en nu we toch bezig zijn krijg je er een zelfmodulerend dashboard bovenop. Wat kan het leven toch schoon zijn in je dromen.
woensdag 21 mei 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten