zaterdag 29 maart 2008

Sex met ansjovis !

(ansjovis) Het volgende: we houden wel van een spelletje. Zeker wanneer het zich op internet kan afspelen en we de algoritmiek van google kunnen testen. (Ansjovis) Daarom dit: recent verscheen er op de blog van de commissaresse een post over ansjovis. Vraag me niet waarom (een reflex, een zwevende hersencel op zoek naar orinigaliteit, een hunk naar een diepere vissenkennis) maar ik gaf de term ansjovis in bij google en zie wie daar op plaats 5 opduikt binnen de resultaatslijst van Google: de commissaresse. Ansjovis nog aan toe. Hoe kan dit in 's hemelsnaam? Na haar dus nog 213995 posts over ansjovis die minder belangrijk zijn? Bong! Dus ik probeer beter. Ik doe dezelfde truc met deze feed over ansjovis en ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Nog ansjovis of anchovy of anchovies?


6 opmerkingen:

WoW!ter zei

Stefaan,

Je bezoekt de site van de commissaresse zeker regelmatig. Probeer het eens et de parameter pws=0 aan de zoekstring teogevoegd, dan zet de je gerpersonaliseerde resultaten uit.

Verder geeft Google recente berichten een hogere ranking. Daar hebben vooral vlogs en nieuwsberichten voordeel van.

Commissaresse zei

Wie wint, trakteert de ander op ansjovis!

Anoniem zei

Leuk gooien en smijten met Ansjovis. Ben benieuwd wie er gaat winnen. Wanneer is de finale?

sonar71 zei

Wow!ter, dankje voor de tips.

sonar71 zei

Ik heb gemerkt dat ik pas op de 70ste plaats geland ben. We gooien een ultiem wapen in de strijd. Zoals elke goedgeaarde krant gaan we een wat opvallende kop lanceren. Gelieve hier inhoudelijk niet op verder te gaan :-)
On y va.

sonar71 zei

Hiphoerey en Dedju.
Dedju: google.be is duidelijk nog steeds fan van de commissaresse maar......
google.com (toch duidelijk veel belangrijker, want internationaler dan google.be, poch, kuch, ventileer,...)zet mijn feed op de 10e plaats en die van de commissaresse op de 20e! Wat heet dit, een overwinning, een dooske ansjovis of een smadelijke nederlaag voor het manipuleerbare google.